mgr fizjoterapii Aleksandra Pokora

Wykształcenie:

• Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej Awf Warszawa.
  • Zajmuje się fizjoterapią ortopedyczną oraz uro-ginekologiczną – czyli terapią dna miednicy u kobiet i mężczyzn.

Informacje o fizjoterapeucie:

W swojej terapii wykorzystuje umiejętności oraz wiedzę zdobyte na licznych renomowanych kursach i szkoleniach prowadzonych przez polskich, jak i zagranicznych wykładowców. Obecnie studiuje osteopatię na Osteopathie Schule Deutchland, (OSD), gdzie odbywa szkolenia m.in. z terapii wisceralnej, czaszkowo-krzyżowej, manualnej, czy powięziowej. Pracuje między innymi w oparciu o: metody diagnozowania i terapii tkanek miękkich, anatomię palpacyjną, terapię manualną Maitlanda, metodę PNF. Ceni również pilates czy pozycje z jogi. Specjalizuje się w terapii:

• rehabilitacji pooperacyjnej stawów, ostrych stanów bólowych
  • leczeniu dysfunkcji stawów i mięśni oraz zapobieganiu ich powstawania,
  • leczeniu chorób psychosomatycznych,
  • terapia dla kobiet z endometriozą, niepłodnością, bolesne miesiączki, bolesne współżycie
  • Dysfunkcje pęcherza: wysiłkowe nietrzymanie moczu, pęcherz nadreaktywny
  • Terapia dla kobiet w ciąży (bóle stawów, refluks, przygotowanie do porodu)
  • kobiet po ciąży (rozejście mięśnia prostego brzucha, po nacięciu krocza)
  • Po operacjach uro-ginekologicznych i proktologicznych u kobiet i mężczyzn
  • Obniżenie narządów w miednicy
  • głębokim rozluźnianiu napięć psychofizycznych wynikających z depresji, nerwic, zespołu wypalenia oraz innych obciążeń cywilizacyjnych.
  • leczeniu zaburzeń pracy narządów wewnętrznych i ich następstw, takich jak: zespół jelita drażliwego, refluks, przewlekłe zaparcia, stany zastoinowe w miednicy małej i in..
  • treningu medycznym (np. po operacji kręgosłupa, po ciąży)

Zaangażowana w działalność edukacyjną „trenujzpokora” w internecie, gdzie przekazuje kobietom wiedze z zakresu fizjoterapii uro-ginekologicznej i prewencji bólu kręgosłupa. Praca z człowiekiem to nie jest tylko praca z pacjentem, czyli jego chorobą, dysfunkcją problemem. To przede wszystkim spotkanie człowieka z człowiekiem. Wyznaję zasadę, że całościowe podejście do pacjenta, uważność terapeuty oraz chęć i motywacja wyzdrowienia pacjenta- są podstawą skutecznej rehabilitacji. Życie jest dla niej nieustanną nauką poprzez doświadczenie, a to czym się zajmuję jest dla niej pasją.