Konsultacja ze specjalistą ortopedii i traumatologii narządu ruchu

Nasz neurochirurg dr n. med. Mariusz Głowacki

Nasz ortopeda dr n. med. Robert Świerczyński

Konsultacja z naszym ortopedą w jednej z naszych placówek pozwala szybko zidentyfikować problem i postawić diagnozę oraz zaproponować najlepsze leczenie schorzeń lub urazów związanych z narządem ruchu.

Konsultacje są wskazane w przypadku różnego rodzaju urazów i schorzeń układu ruchu oraz wrodzonych lub nabytych chorób, bądź zwyrodnień. Pacjent powinien zgłosić się do wybranego specjalisty, jeśli doświadcza niepokojących objawów ze strony układu ruchu, takich jak m.in.:

• – ograniczona ruchomość kończyn i stawów;
  • – ból kręgosłupa lub kończyn.
  • – sztywność, drętwienie i mrowienie palców.
  • – obrzęki okolicy stawowej;
  • – bóle startowe i rozruchowe;
  • – dyskomfort podczas chodzenia;
  • – bóle mięśni i stawów;
  • – problemy z ruchomością kończyn bądź stawów
  • – bóle w okolicach dawnych urazów lub po przebytych operacjach ortopedycznych

Konsultacja ortopedyczna rozpoczyna się od badania podmiotowego, czyli wywiadu z pacjentem. Wybrany specjalista zadaje pytania na temat doświadczanych dolegliwości – ich charakteru, intensywności, okoliczności powstania lub zmiany natężenia. Pyta też o przebyte choroby i urazy, prowadzony styl życia, przyjmowane leki, choroby występujące w rodzinie. Następnie przeprowadza badanie przedmiotowe, sprawdza zakres ruchomości stawów, siłę mięśni, czucie skórne, obecność obrzęków, zniekształceń, blizn, zaczerwienienia.

W zależności od potrzeby lekarz ortopeda może zlecić wykonanie wszelkiego rodzaju badań dodatkowych, obejmujących zarówno badania laboratoryjne, jak i obrazowe. Do badań obrazowych, które wykonacie Państwo w naszej placówkach należą m.in.:

Ortopedyczne badanie USG – badanie, które pozwala na ocenę stanu miękkich tkanek, takich jak mięśnie, ścięgna, więzadła, torebki stawowe, kaletki, nerwy, naczynia krwionośne, wykrycie stanów zapalnych, urazów, zmian zwyrodnieniowych, płynu w stawach, ciał obcych i wielu innych…

Ortopedyczne badanie RTG

Jeśli masz jakiekolwiek dolegliwości ze strony układu ruchu, nie zwlekaj i umów się na konsultację ze specjalistą.

Nasz Ortopeda dr n. med. Andrzej Mioduszewski