Leczenie schorzeń biodra

Ortopedika oferuje kompleksowe leczenie schorzeń biodra m.in.:
• artroskopia stawu biodrowego – naprawa uszkodzeń chrzęstnych i obrąbka stawowego, leczenie konfliktu panewkowo-udowego (FAI)
◦ artroskopia biodra to małoinwazyjna, dokładna metoda, umożliwiająca wczesną diagnostykę zwyrodnień stawu biodrowego oraz usunięcie elementów
odpowiedzialnych za ból i sztywność stawu charakterystyczne dla konfliktu panewkowo-udowego. Wczesna konsultacja ortopedyczna i szybko rozpoczęta fizjoterapia umożliwiają cofnięcie się zmian i uniknięcie bardziej obciążającej pacjenta i kosztownej endoprotezoplastyki stawu biodrowego
• protezoplastyka stawu biodrowego
◦ kiedy zmiany zwyrodnieniowe biodra są daleko posunięte, wszczepienie endoprotezy jest najskuteczniejszą i najszybszą metodą przywracającą sprawność stawu. Operacja polega na wyłonieniu stawu, spiłowaniu kości i zamocowaniu protezy. Z roku na rok udoskonalane są techniki operacyjne, a rozwój technik mikroinwazyjnych zapewnia mniejsze blizny oraz szybszą rekonwalescencję.
• operacyjne leczenie złamań kości udowej
◦ kość udowa rzadko ulega złamaniom, a najbardziej narażeni na ten uraz są pacjenci z obniżoną gęstością kości (osoby starsze i chore na osteoporozę). Ze względu na obfitość tkanek mięśni na udzie oraz siłę mięśni uda nieoperacyjne nastawienie złamanie może okazać się trudne. W takich przypadkach chirurgiczne nastawienie i zespolenie za pomocą płytek lub gwoździa śródszpikowego i śrub umożliwia zagojenie się kości bez powikłań takich jak skrócenie chorej nogi.
• osteotomie korekcyjne kości udowej
◦ u młodych, aktywnych pacjentów u których zmiany zwyrodnieniowe biodra nie postąpiły jeszcze za daleko możliwe jest odsunięcie w czasie protezoplastyki dzięki osteotomii biodra. Ten zabieg polega na usunięciu kawałka kości z takiego miejsca, by poprawić czynność stawu i skorygować zaburzenia w ustawieniu kończyny. Jest to innowacyjna metoda, skutecznie zmniejszająca ból i poprawiająca komfort życia pacjenta.
• rekonstrukcja zerwanych mięśni uda
◦ zerwanie mięśni uda to poważne kontuzja, której towarzyszy silny ból, krwiak i utrata kontroli nad mięśniem. Uraz ten może zagoić się sam, jeśli tylko zaprzestaniemy wysiłku i obciążania mięśnia. Konieczna jest jednak konsultacja ortopedyczna, jeśli chcemy uniknąć nawrotu kontuzji.
• leczenie operacyjne entezopatii mięśni przywodzicieli
◦ entezopatia to przewlekły stan zapalny przyczepu ścięgna do kości. Zazwyczaj wystarcza leczenie zachowawcze, lecz kiedy okazuje się to za mało ortopeda może odbarczyć ścięgna, usunąć zmienioną chorobowo tkankę i zrekonstruować ścięgno, usuwając przyczynę dyskomfortu.